Wednesday, February 27, 2013

Inredningsresa till Danmark 3-5/5


 Hej Hopp Alla Godingar!!
Nu äntligen är det dags igen!! Jippi!
INREDNINGSRESA TILL DANMARK!
Japp, det är sant nu ger vi oss i väg på ännu en underbar resa i inredningens tecken. 
Vi har hittat massor av underbar nya ställen att besöka och guldglimtar som bara måste ses och upplevas! Så har du inte hunnit med att boka din plats på bussen så skynda dig, ring Vänerbuss på 0550-34840 och/eller gå in och läs mer här:
http://www.vanerbuss.se/index.php?option=com_travelmanagerci&view=destination&layout=default&destination_id=125
Vi bor även i år på det bekväma hotellet The Square som ligger mitt i den danska huvudstaden.
En liten reseglimt:
Dag 1 Hemorten - Köpenhamn
Vi reser på morgonen från våra respektive hemorter söderut mot Boutique Nytt & Nött i närheten av Helsingborg .
Susanne på Nytt & Nött har en kock som kommer att ordningställa en buffé med mycket smått och gott där vi kommer att få äta och dricka till ett pris av 100:-/pers.
Om ni har några allergier el vill ha någon information om hennes butik är ni välkomna att ringa till oss så hjälper vi till med detta.


 Sedan åker vi vidare till ytterligare en svensk guldklimpsbutik, återkommer med mer om detta!
 Färden går sedan över bron till Danmark och The Square hotell som ligger mitt på Rådhusplatsen i Köpenhamn. 
Efter att vi har installerat oss på våra rum så kan de som vill följa med på Kro där vi kommer förbeställa platser så anmäl detta i samband med er bokning. 
Där tänkte vi ha lite presentation, äta god mat och roa oss på Danskt vis.
 Dag 2 Haslev och Ströget 

Efter en god dansk frukostbuffé så tar vi bussen ca 6 mil till Skandinaviens största loppmarknad med över 200 utställare där det även finns 2 restauranger. Efteråt kan man passa på att flanera på Ströget.
 Dag 3 Butik Kronen på Ritslev och Hemfärd
Innan vi checkar ut äter vi en sista dansk frukost och äntrar bussen.  
I år besöker vi till Butik Ritslev, och får även en visning i hennes hem. Sen går resan hemöver med båt. Vi kommer givetvis även i år ha vår lilla underhållning på bussen ta med kontanter så att ni kan ropa in auktionsfynd och köpa lotter och ev dryck.

 Här ser ni en glimt av Birthes vackra hem där vi kommer att få kika in på att få en liten inspirationskick. Känner du igen det? Ja, jag tror det. Hennes hemma har varit med i flera av de nordiskt ledande inredningstidningarna flera gånger. 
Denna resa är verkligen ett måste om du är intresserad av inredning! 
Bonusen är det vackra Danmark i fullknoppad vår, go mat och dryck och underbart ressällskap, 
vad kan man mer sakna? Ler.
KRAM Petra E

10 comments:

  1. Ohh vad mycket härliga bilder ,Blir sugen på en tripp till Köpenhamn

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Hej Petra...
    Ska bli jätte kul att komma iväg
    ännu en gång.
    Önskar dig en fin Torsdag
    Kramisar
    Sus

    ReplyDelete
  4. Hej! Jag fick hem här om dan Vänerbuss-tidningen och läste om resan där. Det skulle vara så himla roligt att kunna följa med men....:/ Mycket fina bilder! Önskar dig en skön slut på veckan!
    Kram Sirpa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh det vore ju jätte skoj om du kunde följa med!! KRAM

      Delete
  5. Hej Du Anonyme!
    Du verkar tro dig själv känna mig väldigt väl, och du tycker vld MKT om mitt liv. Jag avtackar mig gärna dina otrevliga tyckande.
    Jag utgår ifrån att du är samma person som skrivit under andra inlägg hos mig (med tanke på tiden för de publicerade kommentarerna), så har du fler frågor eller påståenden är du välkommen att höra av dig till mig per telefon istället, om du törs. Eftersom du hittat hit så kan du säkert hitta mitt nr (vilket jag nog redan tror att du har)

    ReplyDelete
  6. Dejlig blog god inspiration.....vild med de skodder...vil gerne følge din blog.
    hilsen grethe

    ReplyDelete
  7. Oj...synd jag bor på fel håll! Vilken underbar resa!

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra